تلویزیون

9 نکته راهنمای خرید تلویزیون

1009-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

9 نکته راهنمای خرید تلویزیون

از این راهنمای خرید تلویزیون برای تهیه تلویزیون مناسب با انتظارات و بودجه خود استفاده کنید.

اگر نمی دانید به دنبال چه چیزی باشید، خرید یک تلویزیون جدید می تواند یک تجربه دشوار باشد. همه مشخصات و کلمات اختصاری ممکن است بسیار زیاد باشد و ممکن است نگران باشید که فروشندگان بهترین علاقه شما را ندارند. 

می تواند دلهره آور باشد، اما نگران نباشید، به سرعت آن را حل خواهید کرد. 

با درس‌هایی که از صدها مرور، راهنما و توضیح‌دهنده فنی آموخته‌ایم، دانش لازم برای راهنمایی در بیابان خرید تلویزیون را داریم.

چه به دنبال مشاوره خرید ساده باشید و چه نیاز دارید که بدانید کدام ویژگی مهم‌تر است، ما همه توصیه‌های خود را در یک مکان جمع‌آوری کرده‌ایم تا به رایج‌ترین سوالات در مورد خرید تلویزیون هوشمند پاسخ دهیم. 

اگر آماده هستید که HDR خود را از طریق HDMI خود بیاموزید، یا فقط به دنبال دریافت نکات برتر در مورد انتخاب بهترین تلویزیون برای خود هستید، راهنمای خرید کامل تلویزیون ما را مطالعه کنید.

1004-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

نکات سریع راهنمای خرید تلویزیون 

چرا می‌توانید به راهنمای بازرگانی کیم رست  اعتماد کنید:

  نویسندگان و ویراستاران ما ساعت‌ها به تجزیه و تحلیل و بررسی محصولات، خدمات و برنامه‌ها می‌پردازند تا به شما کمک کنند که بهترین‌ها را پیدا کنید.

 درباره نحوه آزمایش، تجزیه و تحلیل و رتبه بندی بیشتر بیاموزید.

اگر عجله دارید، در اینجا مهم ترین نکاتی که باید قبل از خرید تلویزیون در نظر بگیرید را برای شما جمع آوری کرده ایم. ما هر یک از این نکات را با جزئیات بیشتری در راهنمای خرید تلویزیون خود در زیر توضیح می دهیم:

  • تلویزیون با وضوح کمتر از 4K نخرید. از مجموعه‌های فول اچ‌دی یا 1080p خودداری کنید، مگر اینکه به دنبال تلویزیون رده دوم (یا سوم) باشید و به خرید تلویزیونی که 32 اینچ یا کمتر باشد اهمیتی نمی‌دهید. و حتی پس از آن، فکر کنید که آیا می توانید بودجه خود را تا 4K افزایش دهید.
  • می‌توانید از تلویزیون‌های 8K (در حال حاضر) صرفنظر کنید. تلویزیون های 8K بسیار گران هستند و فیلم ها و نمایش های 8K هنوز در دسترس نیستند. بله، پردازنده داخل محتوا را واضح جلوه می‌دهد، اما برای ویژگی‌ای که واقعاً به آن نیاز ندارید، هزینه بیشتری می‌پردازید.
  • برای یک تلویزیون 4K 55 اینچی خوب، باید حدود 55 میلیون تومان بپردازید. می توانید با کمی هزینه کمتر به این کار دست پیدا کنید، به خصوص اگر سایز آن کم شود، اما مدل های حدود 50 میلیون تومان تصویر بهتر، بلندگوهای ارتقا یافته و ویژگی های نسل بعدی را ارائه می دهند.
  • به دنبال رفرش ریت 120 هرتز باشید: وقتی صحبت از رفرش ریت (نرخ تازه‌سازی) می‌شود ، 60 هرتز خوب است، اما 120 هرتز بهتر است. نرخ تازه‌سازی بالاتر حرکت نرم‌تری را برای همه چیز از فیلم‌ها و نمایش‌ها گرفته تا ورزش‌های زنده و بازی‌ها فراهم می‌کند.
  • به دنبال مجموعه ای سازگار با HDR باشید : این کار رنگ های واقعی تر و کنتراست بهتری را ارائه می دهد. ترجیحا تلویزیونی را در نظر بگیرید که از فرمت های پیشرفته تر، یعنی HDR10+ یا Dolby Vision پشتیبانی می کند. برخی از هر دو حمایت خواهند کرد.
  • تلویزیون‌های OLED بسیار بهتر از اکثر مجموعه‌های LCD به نظر می‌رسند: اما تلویزیون‌های QLED سامسونگ، Vizio و TCL میانه‌ای مقرون به صرفه هستند.
  • حداقل به دنبال چهار پورت HDMI باشید. و اگر می توانید فرمت جدیدتر HDMI 2.1 را انتخاب کنید .
  • برای خرید تکنولوژی صوتی برنامه ریزی کنید . اسپیکرهای تلویزیون امروزه بدتر شده اند زیرا صفحه نمایش آن نازک تر است.
  • از ضمانت های طولانی مدت خودداری کنید. ممکن است شرکت کارت اعتباری شما از قبل محافظت از خرید ارائه دهد.

 

اندازه صفحه نمایش: پیدا کردن نقطه شیرین

چه به دنبال یک تلویزیون ساده یا با عملکرد بالا باشید، احتمالاً بزرگترین عامل در تصمیم گیری شما اندازه صفحه نمایش خواهد بود. 

در نظر بگیرید که معمولاً چند نفر در خانواده شما به طور همزمان تماشا می کنند و قرار است مجموعه جدید خود را کجا قرار دهید. 

سپس بزرگ‌ترین اندازه صفحه‌نمایش را انتخاب کنید که به راحتی در آن فضا قرار می‌گیرد – و بودجه شما. ن

قطه شیرین امروزه با توجه به قیمت، عملکرد و اتاق نشیمن معمولی، بین 55 تا 65 اینچ است.

1000-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

اندازه صفحه همچنین به میزان نزدیکی شما به تلویزیون بستگی دارد. 

اساساً، اگر بتوانید تک تک پیکسل های صفحه را ببینید، خیلی نزدیک هستید. 

یک قانون کلی خوب این است که شما باید در فاصله ای از تلویزیون بنشینید که برای HD سه برابر بیشتر از ارتفاع صفحه نمایش و برای 4K Ultra HD فقط 1.5 برابر ارتفاع صفحه نمایش باشد. 

به عبارت دیگر، شما می توانید دو برابر نزدیک به یک تلویزیون 4K UHD بنشینید.

مقاله ما چه تلویزیونی باید بخرید راهنمای عمیقی برای محاسبه اندازه مناسب صفحه تلویزیون بر اساس ابعاد اتاق شما و همچنین وضوح تلویزیون دارد.

بهترین تلویزیون ها را بر اساس اندازه بررسی کنید:

بهترین تلویزیون های 43 اینچی | بهترین تلویزیون های 50 اینچی | بهترین تلویزیون های 55 اینچی | بهترین تلویزیون های 65 اینچی | بهترین تلویزیون های 70 اینچی  | بهترین تلویزیون های 85 اینچی

هیچ راهنمای خرید تلویزیون، مهم نیست که چقدر دقیق باشد، نمی تواند جایگزین تجربه و قضاوت شما شود. 

اگر فرصت دارید، دقیقا در وب سایت کیم رست  (و شاید با خانواده تان)  تلویزیون ها را بررسی  کنید.

اگرچه محتوای 4K کمتر از 1080p رایج است، در دسترس بودن آن از طریق نتفلیکس در حال بهبود است.

اگر قصد دارید نزدیک یک صفحه نمایش بسیار بزرگ بنشینید، ممکن است آن فناوری با وضوح بالاتر را بخواهید.

اما همچنین باید در نظر داشته باشید که تلویزیون در خانه شما کجا خواهد رفت. 

در حالی که توصیه‌های بالا برای اتاق‌های نشیمن و سینمای خانگی در نظر گرفته شده است، باید در نظر بگیرید که چه اندازه برای سایر قسمت‌های خانه، مانند اتاق خواب یا آشپزخانه، جایی که تلویزیون کوچک‌تر ممکن است ضروری باشد، مناسب است.

اندازه و وضوح صفحه را متناسب با فاصله ای که از صفحه خواهید نشست انتخاب کنید. ما از 55 اینچ شروع می کنیم، مگر اینکه در یک آپارتمان کوچک یا خوابگاه باشید.

 

وضوح صفحه نمایش: 8K، 4K یا HD؟

رزولوشن تعداد پیکسل‌هایی را که تصویر را بر روی یک نمایشگر تشکیل می‌دهند، بر حسب ردیف‌های افقی و ستون‌های عمودی توصیف می‌کند. 

پیکسل های بیشتر به تصویر واضح تر و جزئیات دقیق تر تبدیل می شوند، بنابراین وضوح بالاتر (تقریبا همیشه) بهتر است.

1001-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

هیچ راهنمای خرید تلویزیون بدون بحث در مورد وضوح کامل نخواهد بود. 

برای سال‌ها، رزولوشن 1920 در 1080 که فول اچ‌دی نیز نامیده می‌شود، استاندارد بوده است. 

با این حال، سازندگان تلویزیون به سرعت به سمت مجموعه های Ultra HD (همچنین 4K) روی می آورند. 

تعداد پیکسل های این مدل های 4K چهار برابر صفحه نمایش های HDTV فعلی است. 

ما از 2160 خط افقی یا 3840 در 2160 پیکسل صحبت می کنیم.

بزرگترین مزیت تلویزیون های 4K این است که اشیاء کوچک روی صفحه دارای جزئیات بیشتری از جمله متن واضح تر هستند. 

به طور کلی، تصاویر غنی تر و واقعی تر از تلویزیون های HD به نظر می رسند، اما مزایای آن می تواند ظریف باشد. 

تصویر واضح‌تر همچنین مزیت دیگری دارد که به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش را از فاصله کوتاه‌تری مشاهده کنید و تلویزیون‌های بزرگ‌تر را راحت‌تر در خانه‌هایی با اندازه معمولی مشاهده کنید.

ویدیوی Ultra HD عالی به نظر می رسد و محتوای بیشتری برای لذت بردن وجود دارد. 

چندین سرویس استریم مانند Netflix، Amazon Video و حتی YouTube شروع به ارائه محتوای 4K کرده‌اند.

تلویزیون‌های هوشمند و استریم‌های پخش را بهترین گزینه برای یافتن آسان فیلم‌ها و نمایش‌های 4K کرده‌اند.

دیسک‌های بلوری Ultra HD نیز رایج‌تر می‌شوند و اکثر نسخه‌های بزرگ این روزها با کیفیت 4K منتشر می‌شوند. 

تلویزیون زنده هنوز به طور کامل از 4K استقبال نکرده است، اما DirectTV، Dish Network و Comcast Xfinity همگی شروع به ارائه فیلم های 4K کرده اند.

 اگرچه مجموعه‌های Ultra HD می‌توانند محتوای HD موجود را ارتقا دهند، اما نتایج را می‌توان ترکیب کرد و به وضوح برنامه‌نویسی 4K اصلی به نظر نمی‌رسد.

ممکن است شروع به پخش تلویزیون 4K کنید. استاندارد پخش جدید ATSC 3.0 (که تلویزیون NextGen نیز نامیده می شود) در سال 2020 در چندین شهر در سراسر دنیا عرضه شد و پتانسیل سیگنال بهتر، تصویر بهتر و ویژگی های هوشمندتر را با اتصال به اینترنت به ارمغان آورد. 

این استاندارد جدید به گسترش خود ادامه داده است، و تلویزیون های دارای تیونر ATSC 3.0 نیز به همین ترتیب. 

این تلویزیون‌ها شامل  تلویزیون ال‌جی G1 OLED  و  تلویزیون QN90A نئو QLED سامسونگ و همچنین تعدادی از تلویزیون‌های تولیدکنندگان اصلی 2022 هستند.

 بهترین تلویزیون‌های دارای تیونرهای ATSC 3.0 را برای توصیه‌های ما بررسی کنید ، و دریابید که آیا شهر شما بخشی از بازارهای هدف اولیه در وب‌سایت ATSC است یا خیر .  

بالاخره تعدادی تلویزیون 8K تا حدودی مقرون به صرفه در بازار وجود دارد. 

این نمایشگرها وضوحی را که در مجموعه‌های 4K مشاهده می‌شود چهار برابر می‌کنند و جهشی عظیم در کیفیت تصویر ارائه می‌دهند. 

با این حال، یافتن محتوا برای استفاده کامل از آن وضوح بالاتر بسیار محدود است. 

راهنمای ما را بررسی کنید آیا باید تلویزیون 8K بخرید؟

برای اینکه بدانید چرا ما همچنان به خریداران توصیه می‌کنیم به سراغ 4K بروند.

حرف آخر : وضوح Ultra HD، که 4K نیز نامیده می‌شود، به استاندارد تبدیل شده است، و اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری خود را تضمین کنید، انتخاب بهتری است. 

از قبل می‌توانید تلویزیون‌های 8K با وضوح بالاتر خریداری کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم این کار را متوقف کنید.

 

وضوح 8K: دست نگه دارید

اگر فکر می‌کردید جهش به رزولوشن 4K شگفت‌انگیز است، با رزولوشن 8K مواجه خواهید شد که با 7680 در 4320 پیکسل، جزئیات را حتی بیشتر می‌کند. 

دیدن آن شگفت انگیز است و چیز بزرگ بعدی در تلویزیون های مصرف کننده است. 

اما هر راهنمای ارزشمندی برای خرید تلویزیون باید بگوید که هنوز ارزش خرج کردن پول خود را ندارد.

1008-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

تمام این جزئیات خیره کننده باورنکردنی است، اما هنوز یک عنصر اساسی وجود ندارد: محتوا. هیچ فیلم 8K برای خرید در دسترس نیست و پخش با کیفیت 4K در حال حاضر بیش از آن چیزی است که اتصال اینترنت بسیاری از مردم می تواند تحمل کند.

تاکنون، شرکت‌ها امیدوارند که ارتقاء مقیاس فانتزی مبتنی بر هوش مصنوعی، همه چیز را به اندازه کافی خوب به نظر برساند تا قیمت‌هایی را که بسیار بیشتر از هزینه مجموعه‌های 4K ممتاز هستند، توجیه کند. 

مدل های 8K موجود در بازار گران هستند، اما در حال بهتر شدن هستند. 

در حالی که مدل‌های اولیه دارای صفحه‌نمایش‌های بسیار زیاد و قیمت‌های به همان اندازه بزرگ بودند (ال‌جی Z9 8K OLED دارای صفحه نمایش 88 اینچی است و با قیمت299 میلیون تومان به فروش می‌رسد).

مجموعه‌های کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر 8K ظاهر شده‌اند، مانند تلویزیون 65 اینچی TCL Roku TV 6-Series 8K. R648) ، کمتر از برخی از برترین تلویزیون های هوشمند 4K. 

البته این بدان معنا نیست که بهتر از آن پرچمداران 4K است، بنابراین همیشه ارزش خواندن نظرات ما را دارد تا به تصمیم خرید شما کمک کند.

نکته آخر: می‌توانید تلویزیون‌های گران قیمت 8K را به کاربران اولیه بسپارید. تا زمانی که محتوا در دسترس نباشد، هزینه زیادی برای ویدیوهای 4K ارتقا یافته پرداخت خواهید کرد.


HDR: اگر بیشترین رنگ را می خواهید، آن را دریافت کنید

HDR یکی از ویژگی‌های نسبتاً جدید مجموعه‌های 4K Ultra HD است و مخفف محدوده دینامیکی بالا است که اشاره‌ای به توانایی آن در ارائه رنگ‌های بیشتر، سطوح کنتراست بیشتر و افزایش روشنایی دارد. 

HDR اساساً ارتقاء فرمت 4K یا Ultra HD است (برای مجموعه‌های HD 1080p قابل اجرا نیست).

 برای این ویژگی جدید، سازندگان تلویزیون نام‌های جدیدی را برای این مجموعه می‌گذارند تا آنها را از تلویزیون‌های استاندارد 4K Ultra HD متمایز کنند.

برای بحث کاملتر در مورد استانداردهای HDR، و آنچه باید هنگام خرید تلویزیون به دنبال آن بگردید، مقاله ما را بررسی کنید « تا زمانی که این راهنمای همه آن استانداردهای HDR را نخوانید، تلویزیون نخرید ».

 

1007-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

 

استاندارد پایه برای محتوای با دامنه پویا بالا HDR10 نامیده می‌شود که توسط اتحادیه UHD، یک گروه تجاری صنعتی ارائه شده است. 

ده‌ها شرکت از این حداقل مشخصات اولیه برای سازگاری HDR پشتیبانی می‌کنند، بنابراین «HDR10» یا «Ultra HD Premium» را در تلویزیون‌های سازگار مشاهده خواهید کرد. 

هر تلویزیون HDR حداقل از HDR10 پشتیبانی می کند.

Dolby Vision یک نسخه سخت‌گیرانه‌تر از HDR است که توسط افرادی ایجاد و دارای مجوز است که کاهش نویز Dolby و صدای فراگیر را برای ما به ارمغان آورده است. 

این شامل ابرداده های پویا است که اثر HDR را به صورت فریم به فریم تنظیم می کند، بنابراین نتایج بسیار دقیق تر و چشمگیرتر هستند. 

تا کنون، Dolby Vision از نظر فرمت‌های اختصاصی HDR در صنعت پیشرو بوده است و می‌توان آن را در مدل‌های ممتاز اکثر برندها (از جمله LG، Sony، TCL و Vizio) یافت. 

سامسونگ فرمت HDR ممتاز خود را با نام HDR10+ برای تمامی تلویزیون های هوشمند خود معرفی کرده است. 

به روشی مشابه Dolby Vision کار می کند، بنابراین تجربه تماشای عالی را ارائه می دهد، اما بسیار کمتر از Dolby Vision رایج است. 

از نظر محتوا، Dolby Vision دارای محتوای بسیار بیشتری است که اگر تلویزیون شما از آن پشتیبانی می کند، می توانید از آن بهره ببرید. نتفلیکس طیف گسترده ای از محتوای Dolby Vision را ارائه می دهد، در حالی که Amazon Prime Video از محتوای HDR10+ کوچکتر است، اما به کندی در حال رشد است. 

به طور مشابه، Dolby Vision در حال حاضر به طور گسترده‌تری در بلوری‌های UHD پشتیبانی می‌شود، اما تعداد بیشتری از HDR10+ UHD Blu-ray در دسترس هستند.

در نهایت، فکر کنید که به احتمال زیاد در کجا محتوا را تماشا می کنید و مطمئن شوید که تلویزیون انتخابی شما از آن فرمت پشتیبانی می کند – و همچنین پخش کننده بلوری شما. برخی از هر دو فرمت را پشتیبانی می کنند تا واقعاً در آینده شما را ثابت کنند، اما ابتدا بررسی کنید.

در نهایت، کابل و ماهواره فرم خاص خود را از HDR دارند که به نام Hybrid-Log Gamma (HLG) نامیده می شود، بنابراین باید هر از چند گاهی برای فیلم ها و حتی تلویزیون زنده، HDR را مشاهده کنید.

نکته پایانی : اگر یک تلویزیون 4K می‌خرید، باید تلویزیونی با پشتیبانی HDR تهیه کنید تا از تصویر آن بهترین استفاده را ببرید. اگر بهترین ها را می خواهید، یک مجموعه HDR بخرید که با Dolby Vision سازگار است. این قالبی است که در حال حاضر بیشترین محتوا را ارائه می دهد.

 

نرخ رفرش ریت( تازه سازی) : سریعتر بهتر است

نرخ رفرش ریت، که بر حسب هرتز (Hz) بیان می‌شود، نشان می‌دهد که یک تصویر چند بار در ثانیه روی صفحه نمایش تازه‌سازی می‌شود. 

نرخ تازه سازی استاندارد 60 بار در ثانیه یا 60 هرتز است. با این حال، در صحنه‌هایی با اجسام به سرعت در حال حرکت، نرخ رفرش ریت 60 هرتز می‌تواند همه چیز را تار یا پریشان کند، به‌ویژه در تلویزیون‌های LCD HD. بنابراین، برای ایجاد تصویری محکم‌تر، سازندگان نرخ رفرش ریت را دو برابر کردند و به ۱۲۰ هرتز (و در برخی موارد تا ۲۴۰ هرتز) رساندند.

برخی از مدل‌های جدید از پشتیبانی از نرخ فریم بالا (HFR) بهره می‌برند، به این معنی که هم نرخ رفرش ریت بالاتری دارند و هم از محتوایی با نرخ فریم بالاتر از 60 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

با محتوای HFR که هم از فیلم‌ها و هم از پخش‌های زنده پخش می‌شود، و HFR به‌ویژه برای ورزش‌های زنده خوب است، بنابراین قطعاً ویژگی‌ای است که باید مراقب آن باشید.

گیمرها به ویژه مشتاق دریافت نرخ رفرش بالاتر خواهند بود و آنهایی که دارای PS5، Xbox Series X یا Xbox Series S هستند و بازی هایی با پشتیبانی از 120 هرتز دارند، باید به دنبال تلویزیونی باشند که بتواند بهترین استفاده را از آن داشته باشد. 

برای کنسول های بازی قدیمی تر، 60 هرتز نقطه شیرینی است. برای انتخاب تلویزیون های مورد علاقه ما به بهترین تلویزیون های بازی 4K ما نگاهی بیندازید .

یک کلمه احتیاط: مراقب عباراتی مانند «نرخ رفرش ریت( تازه سازی) موثر» باشید، که به این معنی است که نرخ فریم واقعی نصف نرخ اعلام شده است (به عنوان مثال، «نرخ تازه سازی موثر 120 هرتز» در واقع نرخ تازه سازی 60 هرتز است).

همه چیز دیگر با پردازش ویدیو انجام می شود، نه با تجدید صفحه نمایش. برای نگاهی دقیق تر به مشخصات نرخ فریم گمراه کننده، مقاله ما را بررسی کنید ” این بزرگترین دروغی است که به خریداران تلویزیون گفته می شود – و چگونه می توان آن را مشاهده کرد “.

حرف پایانی : اکثر خریداران تلویزیون نباید تلویزیونی با نرخ رفرش ریت کمتر از 120 هرتز برای صاف‌ترین تصویر بخرند.

 

HDMI و اتصالات: برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید

ممکن است فکر دیگری به نظر برسد، اما به تعداد ورودی های HDMI یک مجموعه توجه کنید. 

تولیدکنندگانی که به دنبال اصلاح هزینه‌ها هستند ممکن است دوشاخه‌های HDMI کمتری را در پشت ارائه دهند. 

این پورت‌ها می‌توانند به سرعت استفاده شوند: یک نوار صدا، یک Roku یا Chromecast و یک کنسول بازی اضافه کنید، و شما قبلا از سه پورت استفاده کرده‌اید.

1006-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

اگر تصمیم گرفته اید که دست به کار شوید و یک Ultra HD 4K داشته باشید، مطمئن شوید که پورت های مجموعه حداقل از HDMI 2.0 پشتیبانی می کنند تا منابع Ultra HD آینده را در خود جای دهند.

 فرمت جدیدتر HDMI 2.1 در تلویزیون‌ها ظاهر می‌شود ، و در حالی که بزرگترین مزایای استاندارد جدید در ارائه محتوای 8K دیده می‌شود ، هنوز چیزهای خوبی برای مجموعه‌های 4K وجود دارد. 

بزرگترین پیشرفت، پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) است که همان نوع تطبیق نرخ فریم را ارائه می‌کند که در فناوری‌های G-Sync انویدیا و FreeSync AMD دیده می‌شود.

با تطبیق نرخ به‌روزرسانی تلویزیون با نرخ فریم منبع محتوای شما – در این مورد کارت گرافیک داخل کنسول بازی یا رایانه شخصی شما – عملکرد نرم‌تر و پارگی صفحه صفر را دریافت خواهید کرد. 

همچنین نرخ فریم بالاتری را برای ویدیوهای 4K و داده‌های HDR غنی‌تر اضافه می‌کند که امکان تنظیمات در سطح صحنه را برای کنترل نور پس‌زمینه دقیق‌تر و همچنین پشتیبانی از eARC برای بوت شدن فراهم می‌کند. 

این به بهترین فرمت های صوتی Dolby Atmos اجازه می دهد تا به نوارهای صوتی سازگار و گیرنده های AV منتقل شود.

در حال حاضر، مدل‌های بیشتری را شاهد هستیم که قابلیت HDMI 2.1 ظاهر می‌شود، مانند نمونه‌ای که در بررسی LG CX OLED ما که از استاندارد سریع‌تر برای هر چهار پورت HDMI خود استفاده می‌کند. و HDMI 2.1 امسال در تلویزیون‌های بیشتری با مدل‌های LG ، Samsung ، Sony ظاهر می‌شود . 

این راهنمای خرید تلویزیون را دنبال کنید تا متوجه شوید که HDMI 2.1 چگونه می تواند برای شما مفید باشد و آیا ارزش آن را دارد که در سال آینده آن را تحمل کنید.

هنوز در مورد پورت های مختلف تلویزیون خود سردرگم هستید؟

پورت‌های تلویزیون را بررسی کنید توضیح داده شده است: تمام این اتصالات HDMI، USB و سایر اتصالات برای مشاهده دقیق‌تر هر کدام به چه منظور هستند.

حرف پایانی : حداقل به دنبال چهار پورت HDMI باشید و اگر می توانید فرمت جدیدتر HDMI 2.1 را انتخاب کنید.

بهترین تلویزیون های HDM2.1 را برای توصیه های ما بررسی کنید .

 

انواع و اصطلاحات تلویزیونی توضیح داده شده: LCD، LED LCD، OLED

جدا از مجموعه های پروژکتور، اساساً تنها دو نوع تلویزیون در بازار وجود دارد: LCD و OLED. اگر درآمد قابل تصرف زیادی نداشته باشید، احتمالا یک تلویزیون LCD می خرید.

مجموعه LED و LCD

امروزه سهم شیر تلویزیون های ال ای دی ال سی دی است.

این مجموعه های HD و Ultra HD از دیودهای ساطع نور (LED) برای روشن کردن صفحه LCD استفاده می کنند و می توانند بسیار نازک باشند.

بسیاری از این تلویزیون‌ها می‌توانند بخش‌های خاصی از صفحه را به‌صورت پویا روشن کنند و قسمت‌های دیگر را کم‌نور کنند تا ترکیبی از مناطق روشن و تاریک را در یک صحنه بهتر نشان دهند – ویژگی‌ای که به عنوان کم‌نور فعال یا تیرگی موضعی شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی های پنهانی که تلویزیون های ارزان قیمت را از مدل های برتر جدا می کند، نور پس زمینه است. 

با انواع مختلفی از نور پس زمینه LED که در تلویزیون های مدرن استفاده می شود، دانستن تفاوت بین گزینه های مختلف مفید است. 

نور پس زمینه تلویزیون توضیح داده شده را بررسی کنید : Edge-lit در مقابل آرایه کامل در مقابل Mini-LED برای نگاهی عمیق به نور پس زمینه تلویزیون مدرن (و اگر می توانید Mini-LED را انتخاب کنید).

یکی دیگر از فناوری های LCD به نام نقاط کوانتومی توسط سامسونگ معروف شده است که از آن در مجموعه های QLED خود استفاده می کند.

 این در واقع یک فناوری قدیمی است که توسط شرکت‌های دیگر مانند TCL نیز استفاده می‌شود و به تولید صفحه نمایش LCD طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و روشنایی بیشتر کمک می‌کند.

اساساً یک لایه دیگر یا «راه آهن» از نقاط نانوکریستالی با اندازه های مختلف اضافه می کند که با برخورد نور پس زمینه LED روشن می شوند.
نتیجه یک طیف رنگ گسترده تر و افزایش روشنایی است که در تلاش برای مقابله با OLED است.

برای یک حد وسط مقرون به صرفه بین LCD اولیه و نمایشگرهای OLED گران قیمت، بهبود نقاط کوانتومی روشی هوشمندانه است، فقط اجازه ندهید ظاهر مشابه کلمات QLED و OLED شما را فریب دهد – نمایشگرهای نقطه کوانتومی همچنان تلویزیون های LCD هستند.

مزایا : طیف گسترده ای از قیمت ها، اندازه ها و ویژگی ها. برخی از مدل های مقرون به صرفه Ultra HD 4K؛ صفحه نمایش روشن حتی در یک اتاق آفتابی قابل مشاهده است. 

کیفیت تصویر با نور پس زمینه فول آرایه و فناوری نقطه کوانتومی به طور پیوسته بهبود می یابد.

معایب : هنگام نمایش حرکت سریع، مانند ورزش، عیوب را نشان می دهد. 

برخی از جزئیات سایه را از دست می دهد زیرا پیکسل ها نمی توانند کاملاً سیاه شوند (حتی با نور پس زمینه آرایه کامل). تصاویر هنگام مشاهده از کنار (خارج از محور) محو می شوند.

تلویزیون های OLED

تلویزیون‌های OLED نسبت به LED-LCD‌های فول آرایه با چند ده ناحیه روشنایی بهتر عمل می‌کنند. 

به جای نور پس‌زمینه، OLED‌ها از لایه‌ای از LEDهای ارگانیک استفاده می‌کنند که در سطح پیکسل کنترل می‌شوند تا به سطوح سیاه مطلق و کنتراست خیره‌کننده دست یابند. (فیلم از آتش بازی در برابر آسمان سیاه، نمایش مورد علاقه فناوری OLED است.)

1002-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

با این حال، ال جی تنها شرکتی نیست که به طور فعال فناوری OLED را در اندازه های صفحه نمایش بزرگ دنبال می کند. 

سونی چندین سال است که مدل‌های OLED را ارائه می‌کند و Vizio و Philips نیز با این فناوری همراه هستند. 

برای توصیه‌های ما ، بهترین تلویزیون‌های OLED را که می‌توانید خریداری کنید، ببینید .

بهترین فناوری نمایشگر در کلاس منحصراً در مجموعه‌های 4K و 8K دیده می‌شود و اندازه آن از 55 اینچ تا 75 اینچ یا بیشتر است. 

اما OLED نیز بسیار مقرون به صرفه‌تر شده است و مدل‌های 55 اینچی کمتر از 2000 دلار و مدل‌های 65 اینچی در محدوده 2000 تا 3000 دلار به فروش می‌رسند. 

حتی ممکن است در اواخر امسال با رقابت شرکت های جدید و عرضه پنل های OLED کوچکتر به بازار، اولین نمایشگرهای OLED زیر 1000 دلار را ببینیم.

مزایا : بهترین تصویر تلویزیونی، بدون هیچ. رنگ‌ها واقعاً پاپ، سیاه‌های عمیق‌تر و کنتراست و جزئیات سایه بهتر نسبت به تلویزیون‌های LCD. کیفیت تصویر را هنگام مشاهده از کنار حفظ می کند.

معایب : قیمت های برتر اوج روشنایی کمتر از برخی از مجموعه های LCD، عدم اطمینان در مورد نحوه عملکرد صفحه نمایش ها در طول زمان، از جمله اینکه آیا آنها تصاویر “شبح” (همچنین به عنوان سوختگی شناخته می شوند) از نمایش یک تصویر ثابت برای مدت طولانی حفظ می شوند.

 

اما صنعت تلویزیون همیشه در حال آماده سازی فن آوری های جدید و اصطلاحات جدید برای همراهی با آن است. 

در حالی که فناوری‌هایی مانند micro-LED و mini-LED هنوز جدید و نسبتاً کمیاب هستند، اکنون می‌توانید تلویزیون‌هایی را با فناوری جدید خریداری کنید، بنابراین برای اطلاع از ویژگی‌های جدید به محض رسیدن، مراقب پوشش ما باشید.

 

تلویزیون های هوشمند: اکثر آنها در حال حاضر هستند

اکثر تلویزیون‌هایی که اکنون خریداری می‌کنید دارای Wi-Fi داخلی برای اتصال سرویس‌های مبتنی بر اینترنت مانند Netflix، دانلود فیلم‌های درخواستی، بازی کردن یا حتی ارسال پست در فیس‌بوک هستند. 

جدیدترین مدل‌ها حتی می‌توانند محتوا را در سرویس‌های استریم و برنامه‌نویسی زنده روی کابل و ماهواره جستجو کنند.

1003-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

رابط ها به طور کلی بهتر می شوند.

 Vizio، LG و اکنون سامسونگ از نوار مفیدی از نمادها در پایین صفحه استفاده می کنند.

 Roku رابط بصری معروف خود را در تلویزیون های مقرون به صرفه از Hisense، TCL و سایر مارک های ارزان ارائه می دهد. 

گوگل پلتفرم Android TV خود را در اختیار شرکت هایی مانند سونی و وستینگهاوس قرار می دهد و آمازون با تلویزیون های Amazon Fire Edition از توشیبا و Insignia (برند Best Buy) وارد ترکیب شده است. 

در حالی که اکثر تلویزیون های هوشمند شامل خدمات اصلی مانند Pandora، Hulu و Netflix هستند، مطمئن شوید تلویزیونی که خریداری می کنید گزینه های مورد نظر شما را دارد. 

راهنماهای ما برای سؤالات رایج در مورد تلویزیون های هوشمند و  مقایسه پلت فرم های تلویزیون هوشمند مکان های خوبی برای شروع هستند.

برنامه‌های پخش جریانی موجود در تلویزیون‌های هوشمند نیز یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن و لذت بردن از محتوای 4K و HDR هستند. 

با فیلم‌ها و نمایش‌هایی که توسط سرویس‌های Amazon، Hulu، Netflix و YouTube ارائه می‌شوند، یافتن رزولوشن 4K و محتوای دارای HDR سریع و آسان است – آسان‌تر از یافتن Blu-ray با فرمت‌های مورد نظر. 

تنها نگرانی این است که آیا اتصال اینترنتی شما می تواند پهنای باند کافی را فراهم کند یا خیر.

اما همه تلویزیون های هوشمند یکسان ساخته نمی شوند.

 بسیاری از برندهای مقرون به صرفه، عملکرد تلویزیون هوشمند را بدون نام بردن از پلتفرم واقعی که استفاده می کنند، ارائه می دهند. 

در این موارد، انتظار داشته باشید که با محدودیت مواجه شوید. پلتفرم‌های هوشمند خارج از برند اغلب از انتخاب اپلیکیشن‌های محدود، عملکرد پایین‌تر و حفره‌های امنیتی شکاف رنج می‌برند.

در گذشته، می‌توانستید یک تلویزیون «احمق» ارزان‌تر بخرید و آن را با دستگاه پخش جریانی مانند Roku Streaming Stick  هوشمند کنید .

اما امروزه، سخت است که تلویزیونی را تهیه کنید که هوشمند نباشد، حتی اگر به دنبال یک مدل ارزان قیمت باشید.

با این حال، آن دسته‌ها هنوز هم می‌توانند برای گسترش انتخاب برنامه شما در تلویزیون انتخابی شما خوب باشند.

درباره عملکردها و ویژگی‌های راهنمای ما در مورد تلویزیون‌های هوشمند و نحوه خرید یک تلویزیون گنگ – و اینکه چرا می‌خواهید بیشتر بدانید .

حرف پایانی : قابلیت هوشمند اکنون یک ویژگی استاندارد در تلویزیون‌ها است، بنابراین هر روز کمتر عاملی در تصمیم خرید شما می‌شود.

 

بازی را فراموش نکنید: ویژگی ها مهم هستند

یک تلویزیون بازی خوب فقط تصویر و صدای عالی نخواهد داشت. 

همچنین باید گزینه های اتصال، ویژگی های بازی و پاسخگویی کلی تلویزیون را در نظر بگیرید.

در حالی که ما قبلاً توصیه می‌کنیم درگاه‌های HDMI بیشتری را نگه دارید، یک درگاه HDMI اضافی می‌تواند به معنای تفاوت بین اتصال کنسول خود و تعویض آن با پخش‌کننده Blu-ray خود هر بار که می‌خواهید یک دور از Call of Duty را اجرا کنید، باشد.

در حالی که HDMI 2.1 هنوز نسبتا جدید است، برای هر یک از کنسول های نسل بعدی باید داشته باشد. 

 برخی از ویژگی‌های ارائه شده توسط مشخصات 2.1 بسیار رایج‌تر شده‌اند، مانند حالت تأخیر کم خودکار (ALLM)، که به محض روشن شدن کنسول به حالت بازی تغییر می‌کند و نرخ تجدید متغیر (VRR) که با صفحه نمایش مطابقت دارد.

به خروجی فریم به فریم که از تلویزیون می آید، این دو را برای بازی بدون لرزش همگام می کند.

برای مشاهده دقیق‌تر تلویزیون‌های آماده کنسول مورد علاقه ما، بهترین تلویزیون‌های بازی برای سال 2023 را بررسی کنید .

 

نسبت کنتراست: اعداد غیر قابل اعتماد

نسبت کنتراست محدوده سطوح روشنایی را که یک مجموعه می تواند نمایش دهد را توصیف می کند. 

نسبت کنتراست بهتر سایه ها و رنگ های ظریف تر و در نتیجه جزئیات بهتر را نشان می دهد. 

با این حال، روشی که سازندگان چنین نسبت‌هایی را اندازه‌گیری می‌کنند، بسیار متفاوت است. 

در واقع، مشخصات کاملاً بی اعتبار شده است که اگر فروشنده ای از آن به عنوان نقطه فروش استفاده می کند، باید از جای دیگری خرید کنید.

ما از روش مشابهی برای بررسی نسبت کنتراست در تمام تلویزیون‌هایی که آزمایش می‌کنیم استفاده می‌کنیم، بنابراین می‌توانیم به طور تقریبی بگوییم که چقدر خوب با یکدیگر مقایسه می‌شوند. 

با این وجود، هنوز هم بهتر است خودتان ببینید که چگونه یک تلویزیون جزئیات سایه را با پیدا کردن یک فیلم با صحنه‌های تاریک نشان می‌دهد و ببینید که چگونه جزئیات را در سایه‌های مثلاً یک فیلم هری پاتر نشان می‌دهد.

 قبل از قضاوت نهایی، روشنایی، وضوح و سایر تنظیمات تصویر تلویزیون را آزمایش کنید. (نکته: برای بهترین نتیجه، حالت «فیلم» یا «سینما» را در تلویزیون انتخاب کنید.)

بهترین تلویزیون‌ها دارای سطوح سیاه تیره و عمیق هستند در حالی که نمایشگرهای ارزان‌تر با خاکستری تیره می‌درخشند، حتی زمانی که باید سیاه نشان داده شوند. 

این رنگ‌های خاکستری «سطح مشکی بالا» نامیده می‌شوند و یک مشکل رایج در تلویزیون‌های LCD با کیفیت کمتر هستند.

حرف پایانی : می‌توانید مشخصات نسبت کنتراست سازنده‌ها را نادیده بگیرید، زیرا آنها در بین برندها قابل مقایسه نیستند. در عوض، به دنبال سطوح سیاه عمیق و حداقل هاله در اطراف اجسام با کنتراست بالا باشید.

 

صدا: یک نوار صوتی( Soundbar ) دریافت کنید

حتی بهترین و گران ترین تلویزیون های HD پاشنه آشیل دارند: صدای ضعیف.

 این نتیجه طراحی شیک پانل های تخت است – فضای کافی برای بلندگوهای بزرگی که صدای کامل و غنی تولید می کنند وجود ندارد. 

بنابراین، شما سه انتخاب دارید: استفاده از هدفون (که می‌تواند شما را غیراجتماعی نشان دهد)، خرید یک سیستم صدای فراگیر (که راه‌اندازی آن می‌تواند دردسرساز باشد)، یا یک نوار صوتی( Soundbar ).

1005-راهنمای خرید تلویزیون-kimrest.com

ساندبارها محبوب هستند زیرا می توانند تجربه سینمایی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند و در عین حال در عرض چند دقیقه نصب شوند.

بهترین ساندبارها به اندازه کافی نازک هستند تا در زیر پایه تلویزیون بدون مسدود کردن قسمت پایین تصویر قرار بگیرند. اکثر آنها می توانند زیر تلویزیون دیواری نیز نصب شوند. چندین شرکت همچنین جعبه‌های صوتی یا پایه‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌توانند زیر یک مجموعه بچرخند.

برخی از تلویزیون‌ها و نوارهای صوتی نیز از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند ، یک استاندارد صوتی جدیدتر از Dolby که شامل صدای بالای سر برای تجربه گوش دادن کامل‌تر است.

 در حالی که می‌توانید افکت Atmos را با استفاده از بلندگوهای داخل سقفی دریافت کنید، بسیاری از ساندبارها دارای پردازش صوتی Atmos و بلندگوهای شلیک به سمت بالا هستند تا صدای واقعی‌تری ایجاد کنند که نیازی به قرار دادن چند بلندگوی 5.1 یا 7.1 ندارد. صدای فراگیر

و نگران بهم ریختگی کابل اضافی نباشید. 

تقریباً همه تلویزیون‌های فعلی دارای حداقل یک پورت HDMI با قابلیت کانال بازگشت صدا (ARC) هستند . 

این ویژگی استاندارد HDMI به شما امکان می دهد از HDMI هم به عنوان ورودی و هم به عنوان خروجی صدا استفاده کنید و به شما امکان می دهد نه تنها صدا را از دستگاه های رسانه خارجی خود به تلویزیون ارسال کنید، بلکه به نوار صوتی خود نیز ارسال کنید. 

این اتصال ARC به این معنی است که بدون نیاز به گیرنده خاصی، صدای فوق‌العاده‌ای را برای همه دستگاه‌های خود دریافت می‌کنید – فقط به خاطر داشته باشید که اگر نوار صوتی Atmos دارید، به دنبال پشتیبانی از eARC ما باشید (که در HDMI 2.1 وجود دارد) تا بهترین نتایج را داشته باشید.

حرف آخر : فیلم ها و ورزش ها از اضافه شدن نوار صوتی بهره می برند.

 

بهای مناسب را بپردازید: چانه زنی وجود دارد

در حالی که با پرداخت کامل قیمت همیشه جدیدترین ویژگی‌ها و بهترین قابلیت‌ها را دریافت خواهید کرد، بسیاری از خریداران از این کار خودداری می‌کنند زیرا فکر می‌کنند تلویزیون‌های فعلی بسیار گران هستند. 

واقعیت این است که تلویزیون ها نه تنها هرگز بهتر نبوده اند، بلکه هرگز به این قیمت مقرون به صرفه نبوده اند. 

در کنار مدل‌های پریمیوم ، تلویزیون‌های عالی زیادی وجود دارد – با تمام وضوح 4K، پشتیبانی از HDR و ویژگی‌های هوشمندی که توصیه می‌کنیم – با قیمت بسیار کمتر.

حتی بهتر از آن، تقریباً همیشه یک فروش عالی در راه است ، و اگر مایل به دادن امتیازات کوچک هستید، می‌توانید میلیون ها تومان در هنگام خرید تلویزیون بعدی خود صرفه‌جویی کنید.

ما نه تنها نحوه یافتن بهترین معامله را به اشتراک می گذاریم ، بلکه بهترین معاملات تلویزیونی ارزان را برای کمک به شما در صرفه جویی پیدا می کنیم.

حرف پایانی: اگر مایلید به دنبال یک معامله بگردید، می توانید یک تلویزیون با رتبه برتر را با قیمت کمتری تهیه کنید.

اگر خرید تلویزیون خود را بر اساس برند، محدوده قیمت یا اندازه صفحه محدود کرده اید، انتخاب های ما را برای بهترین تلویزیون ها در هر کدام بررسی کنید.

بهترین تلویزیون ها | بهترین تلویزیون های 4K | بهترین تلویزیون های هوشمند برای پخش جریانی | بهترین تلویزیون ها برای بازی

بهترین برندهای تلویزیون | بهترین تلویزیون های سامسونگ | بهترین تلویزیون های TCL | بهترین تلویزیون های ال جی | بهترین تلویزیون های Roku | بهترین تلویزیون های OLED | بهترین تلویزیون های QLED | بهترین تلویزیون های 8K 

کوچکترین تلویزیون های هوشمند  | بهترین تلویزیون های 43 اینچی  | بهترین تلویزیون های 50 اینچی  | بهترین تلویزیون های 55 اینچی  | بهترین تلویزیون های 65 اینچی  | بهترین تلویزیون های 70 اینچی  | بهترین تلویزیون های 85 اینچی

و فراموش نکنید که مراقب آخرین بررسی های تلویزیون باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *